Consumatorii de astăzi își doresc o viață mai sănătoasă și un mediu mai protejat, iar această călătorie începe adesea cu alimentele și băuturile.
Oamenii caută din ce în ce mai multe produse cu conținut redus de zahăr și ingrediente mai sănătoase, provocând producătorii să răspundă acestor cereri fără a sacrifica gusturile îndrăgite. Pandemia a accelerat această schimbare în comportamentul consumatorului, cu dovezi că comorbiditățile, cum ar fi obezitatea și diabetul, pot duce la rezultate mai severe ale COVID-19.
Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă ca pentru prevenirea obezității și a cariilor dentare, atât adulții, cât și copiii trebuie să își mențină consumul de zaharuri la mai puțin de 10% din aportul zilnic de energie (echivalentul a aproximativ o duzină de lingurițe de zahăr de masă).
Între timp, aproximativ 50 de țări sau jurisdicții au implementat taxe pe băuturile cu zahăr pentru a descuraja consumul și pentru a combate bolile care pot fi exacerbate de dietele nesănătoase. Printre cele mai recente țări care au recurs impozitare ca mijloc de încurajare a obiceiurilor sănătoase și de combatere a bolilor legate de obezitate se numără Spania și Polonia, care au introdus noi taxe pe zahăr în ianuarie 2021.
Majoritatea consumatorilor știu că aportul excesiv de zahăr afectează negativ sănătatea personală și publică. Cu toate acestea, unii nu știu că zahărul are și un impact negativ asupra mediului. Peste 1.000 de litri de apă sunt necesari pentru a produce 1 kg de zahăr din trestie de zahăr, emanând -042 kg de C02.
Crearea de alternative cu conținut scăzut de zahăr vine cu provocări gustative, iar consumatorii cer ca produsele să păstreze aroma pe care o iubesc. Este important ca producătorii să obțină o aromă corectă pentru a asigura loialitatea față de marcă. Problemele legate de lipsa senzației de dulceață și percepția crescută a acidității pot avea, de asemenea, un impact negativ asupra plăcerii de a consuma un produs.
Apetitul pentru schimbare
În mod clar, piața și consumatorii adoptă în mod activ reducerea zahărului ca o componentă cheie a nutriției îmbunătățite, oferind producătorilor o oportunitate de a crea soluții reale, de impact.
Industria globală a produselor alimentare și a băuturilor face progrese enorme în reducerea zahărului din diferite produse, iar aceste măsuri oferă consumatorilor produse mai sănătoase. Cu toate acestea, soluțiile trebuie să ia în considerare și mediul, pentru a ne putea atinge obiectivele legate de sănătate și sustenabilitate.