Turmericul, semințele de dovleac sau probioticele se anunță a fi urmatoarele ingrediente vedetă în materie de „gustări”, potrivit unui studiu Cargill care și-a propus să afle preferințele consumatorilor în materie de snacks-uri.

Cercetatorii Cargill au impartit snacks-urile în patru categorii : batoane energizante, snacks-uri sărate, dulciuri și produse dulci de patiserie – pentru a afla care este comportamentul consumatorilor atunci când aleg gustări pentru ei sau pentru copiii lor.

Gustul bun și prețul accesibil au reprezentat cele mai importante criterii în alegerea snack-urilor, dar un aspect inedit relevat de studiu este faptul că, atunci cand aleg pentru ei insiși adulții pun accent pe gust și arome, însa în clipa în care aleg pentru copiii lor, consumatorii preferă valoarea nutriționala și gustările sănătoase.

Produsele naturale, bazate pe ingrediente proaspete, cu un grad redus de procesare și fara compusi modificați genetic se afla in topul preferințelor, în cazul tuturor celor patru categorii de snack-uri din cadrul studiului.

„Din ce in ce mai mulți consumatori caută produse care ofera beneficii funcționale, prin urmare ingredientele care conțin proteine și fibre au avut un mare succes. Însă urmatoare oportunitatea va fi pentru viitoarea generație de plante botanice și superalimente”, susține Pam Stauffer, manager Cargill în cadrul programelor globale de marketing.

Pe viitor, vedem oportunitați pentru snacksuri care conțin ingrediente precum turmeric, seminte de dovleac și probiotice. De aceea facem astfel de studii frecvent, pentru a ajuta brandurile să identifice aceste oportunitați emergente din piață”, a mai precizat Stauffer.

În ultimii ani, piața snacks-urilor s-a reinventat complet. Cerința consumatorilor pentru hrană sanatoasă a determinat producătorii să integreze noi ingrediente în produse, să reduca conținutul de zahar și să utilizeaze materii prime de origine ecologică.