Cercetarea Fatitudes a companiei Cargill, un studiu anual realizat de companie a explorat modul în care consumatorii percep uleiurile şi grăsimile din produsele ambalate. Studiul a stabilit că majoritatea consumatorilor (68%) citesc cu atenție etichetele produselor pentru a afla cantitatea de grăsimi și uleiuri pe care aceste le conțin. Cercetarea a confirmat grija pe care tot mai mulți cumparători o acordă alimentelor pe care le consumă, grăsimile și tipurile de uleiuri pe care acestea le conțin fiind un factor important în decizia de achiziționare

”Atitudinea consumatorilor către grăsimi și uleiuri s-a schimbat în ultimii ani, iar acum știm că acestia sunt interesați să consume produse care conțin cantități mari de grasimi sănătoase. (…) Această cercetare este vitală pentru a ne ghida strategia fie către revitalizarea grăsimilor saturate consacrate, fie către dezvoltarea unui nou ulei pentru a ne adapta noilor gusturi și opțiuni”, a explicat reprezentantul Cargill, Nese Tagma, director de strategie și inovație pe segmentul uleiurilor.

 

Iata alte câteva concluzii ale studiului:

 

  • Majoritatea consumatorilor globali se rapoartează la cantitatea de grăsimi (70%) și la tipul de ulei (67%) în clipa în care aleg un produs

 

  • Frecvența cu care consumatorii citesc etichetele diferă în funcție de regiune. Cumpărătorii chinezi acordă cea mai mare atenție (89%), în vreme ce doar 48% dintre clienții germani studiază etichetele.

 

  • Conținutul de ulei de măsline influențează cel mai mult percepția consumatorilor despre un produs ca fiind „sănătos”, urmat de uleiurile de pește și cele de avocado.

 

  • Marea majoritate a consumatorilor, 93 de procente, are definită noțiunea de omega-3, un nutrient important în menținerea sanătății.

 

Consumatorii influențați de informațiile nutriționale de pe etichetele produselor:

 

  • Majoritatea consumatorilor consultă etichetele pentru a afla cantitățile de grăsimi conținute de produse, iar 57% dintre aceștia susțin că mențiunile precum „fără grăsimi” sau „conținut scăzut de grăsimi” influențează decizia de cumpărare.

 

  • Consumatorii din Rusia (76%), China (62%) și Brazilia (61%) arată o disponibilitate mai mare către achiziționarea unui produs care are la bază practici sustenabile.

 

  • În majoritatea țărilor, certificarea organică influențează mai mult decizia de cumpărare decât informația privind conținutul de organisme modificate genetic.

 

FATitudes este un studiu realizat anual de Cargill, pentru a stabili percepția consumatorilor despre grăsimile și uleiurile din produsele ambalate. La cercetarea din 2020 au participat aproximativ 6600 de respondenți din 12 țări, inclusiv Statele Unite, Germania, China, Brazilia și Marea Britanie.