Afacerile legate de agricultura ecologică nu sunt ușor de dezvoltat. Dar nici nu este rocket science, vorba americanului. Cine vrea să trăiască din vânzarea produselor culese dintr-un pământ curat și sănătos trebuie să urmeze câțiva pași, pentru a avea profit la final de an și pentru a-și dezvolta fermele. Un lucru extrem de important este o cercetare de piață eficientă. Viitorii clienți trebuie identificați cât mai precis, pentru a nu se avânta în ceva ce nu poate susține ulterior.
Un alt pas esențial este legat de analiza concurenței. Piața produselor ecologice este într-o continuă dezvoltare. Înainte de a investi sume considerabile, trebuie analizați ceilalți jucători de pe piață. Ce vând, la ce prețuri, unde vând – sunt detalii necesare într-o analiză completă. Dincolo de prețuri, un alt element de luat în seamă într-un plan de afaceri serios este reprezentat de beneficiile pe care urmează să le aibă consumatorii. O strategie îndrăzneață de marketing, care să pună accent pe calitățile produselor care urmează a fi scoase pe piață, poate duce la un profit important.
Preferințele consumatorilor sunt extrem de importante. Cunoașterea lor este vitală. Doar așa se poate pune pe hârtie un plan de culturi. Cum produsele care rezultă din agricultura ecologică sunt proaspete, stabilirea unui lanț logistic eficient trebuie făcută până la ultima virgulă. Pierderile trebuie să fie minime, pentru ca profitul să îl mulțumească pe cel care vinde aceste produse ecologice.