Nevoia de inovație în nutriție a adus pe piața o nouă gamă de produse care intră în categoria gustărilor înainte de culcare. Acestea se remarcă printr-o valoare nutritivă sporită și ingrediente care contribuie la relaxare și un somn linistit.
Compania new-yorkeză Nightfood a lansat anul trecut o linie de înghetata „sleep friendly”, care are mai puține calorii, însă conține mai multe fibre și proteine decât inghețata tradițională.
Această „gustare de seară„ conține magneziu și glicină, care contribuie la o stare de relaxare, în vreme ce ingredientele care provocau insomnii, precum zahărul în exces, grăsimile și cafeina au fost complet eliminate.
„In această eră nu mai este de ajuns ca un produs să fie delicios sau diferit. Trebuie să fie diferit, dar într-o manieră care să conteze pentru consumator”, susține Sean Folkson, CEO Nightfood, citat de Food Business News.
Nightfood nu este singurul jucător din piața care s-a lansat în noua aventură a gustărilor „before bedtime”. Goodnight, un brand aflat sub egida Nestle și Good Source Food au lansat, de asemenea, produse care ajută la un somn odihnitor.
Varianta celor de la Goodnight contine L-teanină, magneziu și proteine de cazeină, substanțe care interactionează cu procesele metabolice legate de somn.
„Goodnight este o confirmare a faptului că oamenii cauta remedii naturale în locul suplimentelor tradiționale, cum ar fi melatonina”, a explicat Doug Munk, New Business Director al Nestle SUA.
„Descoperim, totodată, că oamenii vor sa înlocuiasca gustările nesănatoase înainte de culcare cu ceva un pic mai sănătos”, a mai declarat Munk.
Good Source Foods utilizează cireșe dezhidratate, care conțin melatonină, și lavandă cunoscută pentru proprietațile calmante, pentru a crea linia de ciocolată Evening Calm. Produsele companiei mai conțin turmeric, miere, ovaz și alune de pădure.
Studiile știintifice din ultimii ani au demonstrat faptul că oamenii sunt biologic proiectați să simta nevoia de dulciuri, gustări sărate sau grăsimi odată cu venirea serii. Pe măsura ce trece ziua, nivelul de energie scade, astfel că tentația unei gustări devine iminentă.
Un studiu din 2015 a arătat faptul că peste 60% din populația lumii simte nevoia să manance la ore târzii. Din acest procent, 80% dintre consumatori se orientează către gustări mai sănatoase și cu beneficii adăugate.