Cel mai mare producător alimentar din lume, Nestlé, a anunțat săptămâna trecută că intenționează să cheltuiască aproximativ 3 miliarde de euro în următorii cinci ani pentru a-și îndeplini obiectivele de a deveni o companie neutră din punct de vedere al emisiilor în 2050.

Aproape o treime din banii pe care Nestlé intenționează să îi investească vor fi dedicați cultivării practicilor agricole regenerative care îmbunătățesc sănătatea solului și reduc dependența de îngrășăminte sintetice în peste 500.000 de ferme din supply chain-ul companiei. Nestle intenționează să plătească acestor fermieri, precum și altor 150.000 de furnizori de ingrediente, o primă pentru adoptarea acestor practici sustenabile într-un mod verificabil.

Restul bugetului alocat va fi folosit pentru a sprijini obiectivul companiei de a planta 20 de milioane de copaci pe an în următorul deceniu, în zonele din care își obține ingredientele. Printre obiectivele companiei se numără planurile de a finaliza tranziția Nestlé la energie electrică 100% regenerabilă până în 2025.

Totodată, Nestlé și-a luat angajamentul ca toate ingredientele sale cheie, inclusiv uleiul de palmier și soia,  să provină din zone fără defrișări până în 2022. (În prezent, acest obiectiv este îndeplinit în proporție de 90%).

Nestlé își extinde în mod agresiv portofoliul de produse pe bază de plante – are 300 de oameni de știință care lucrează doar la alternative lactate – cu mărci precum Garden Gourmet (alternative de burgeri și mezeluri), Sweet Earth Foods (burritos și sandvișuri pentru micul dejun) și Sensational Vuna (prima alternativă la pește).

Iată alte trei componente remarcabile ale strategiei în evoluție a Nestlé, formulate pentru a sprijini angajamentul companiei față de agenda Națiunilor Unite pentru combaterea încălzirii globale:

  • Un plan pentru a schimba întreaga flotă globală de vehicule a companiei la „opțiuni cu emisii mai mici” până în 2022.
  • Un angajament mai profund față de biodiversitate, printr-o inițiativă de multicultură și utilizarea mai multor soiuri de cereale (cum ar fi grâul spelt și ovăzul) în rețetele sale.
  • Un angajament de a plăti mai mult pentru plasticul reciclat pentru a ajuta la stimularea cererii.

Chris Barrett, profesor de economie și management la Cornell a prezis că noua strategie a Nestlé – precum și mișcările anunțate la începutul acestui an de către Unilever – vor avea efect și în rândul furnizorilor și al concurenților din sistemul alimentar, care în cele din urmă vor adera la noile practici.