Țelina este unul din superalimentele din bucătăriile românilor. Cu un conținut bogat în fibre, în vitaminele A, B și C, dar și în minerale, țelina nu trebuie să lipsească din casa nimănui.

Țelina este săracă în carbohidrați, are un nivel nutrițional ridicat, iar fibrele ajută la normalizarea tranzitului. Calciul, magneziul, potasiul și fierul sunt alte puncte-forte pe care le are această plantă leguminoasă.

Mai jos sunt principalele 5 beneficii ale consumului de țelină.

  • Combate obezitatea – țelina are conținut caloric negativ, iar prin proprietățile diuretice facilitează digestia și ajută metabolismul.
  • Ajută sistemul nervos – mineralele din țelină duc la o funcționare corespunzătoare a sistemului nervos și endocrine.
  • Scade tensiunea arterială – efectele potențiale ale extractului de semințe de țelină asupra tensiunii arteriale au fost subiectul unui studiu publicat în Journal of Medicinal Food.
  • Ajută la diminuarea durerii – frunzele de țelină sunt bogate în vitamina C și pot stimula cicatrizarea plăgilor și a degerăturilor.
  • Revigorează tenul – țelina este folosită în produsele care combat căderea părului, deoarece infuzia din frunze de țelină întărește rădăcina firului de păr. În plus, are efect revitalizant asupra tenului, ameliorează acneea și calmează tenul iritat.

Țelina se poate consuma în diferite sucuri, în combinație cu alte legume sau chiar singură. În bucătărie, rădăcina de țelină se folosește la prepararea de salate sau la supe, având proprietăți hipoglicemiante, tonice și laxative.

Citeşte şi: