Pandemia de coronavirus și starea de izolare asociată au avut un impact profund asupra comportamentului consumatorilor. Închisi în case și rămași fără posibilitatea de a frecventa barurile și restaurantele, mulți dintre noi au adoptat obiceiul de a găti mai mult acasă.
Potrivit unui studiu FMCG Gurus, realizat luna trecută pe un eșantion de 23 000 de persoane, în urma experienței COVID-19, 72% dintre consumatorii europeni au declarat că vor depune eforturi mai mari în incercare de a manca mai sănătos pe viitor.
„Ca raspuns la temerile pe care le-au avut in privinta imunității și a vulnerabilității în fața bolilor, consumatorii își vor re-evalua dietele și stilul de viață. Ca rezultat, tot mai multe persoane vor avea o abordare mai proactivă asupra regimului alimentar și a obiceiurilor zilnice pentru a-și putea maximiza sănătatea”, se arată în raportul FMGC Gurus.
„Noua tendință se aliniază unei alte orientări, care a câstigat teren în ultimii ani, pe masură ce consumatorii au început să îmbrațișeze conceptul de nutriție activă. Exponenții acestei miscări fac sport regulat și cauta produse cu ingrediente care îmbunatatesc sănătatea. Acestă tendința va continua să crească și în 2020, ca rezultat al pandemiei de coronavirus”, prezic cercetatorii.
Criza din sănătate a determinat și o creștere spectaculoasă a vânzarilor în zona produselor organice, care sunt percepute ca fiind mai sănătoase și mai sigure pentru consum, comparativ cu alternativele convenționale.
„Mâncarea organică nu conține pesticide sintetice și agro-chimicale, având astfel mai puține chimicale dăunatoare decât mâncarea convențională. Consumatorii cumpãră produse organice întrucât le consideră mai sănătoase și mai nutritive decât produsele obișnuite”, a precizat Amarjit Sahota, fondator Ecovia Intelligeance, citat de Food Navigator.
O alta creștere accelerată, generată de coronavirus, o mai intalnim în piata proteinelor alternative. Este exemplul producatorului Heura, care în plinã pandemie a reușit să își extindă distribuția în magazine.
Industria proteinelor de originea animală se află pe un trend descendent, din cauza impactul negativ asupra mediului, a sănătătii și a consecințelor asupra bunăstarii animalelor. Analizele indica faptul ca 10-20% din piata globalã de proteine va fi inlocuitã de alternative bazate pe plante.
Pe lângă schimbarile pozitive în alimentație, criza de COVID-19 pare să aducă și o conștientizare a ideii de sustenabilititate. Cel mai recent studiu Accenture, la care au participat peste 3000 de consumatori, din 15 țări, de pe cinci continente arată faptul că „pandemia ar putea produce o eră a consumului mai durabil și mai sănătos în urmatorii 10 ani, ceea ce va determina consumatorii să se gândească mai mult la echilibrul dintre ceea ce cumpară și utilizează și problemele globale de dezvoltare durabilă – ceea ce sugerează un mod mai sănătos de a trãi pe planetă”, se precizează în raport.