Felix, un lanț alimentar suedez, a deschis un magazin climate-conscious, care îi va ghida pe cumpărători să ia decizii informate atunci când cumpără produse alimentare. În noul magazin, articolele sunt evaluate în funcție de amprenta de carbon pe care o au asupra mediului.

Pentru a ajuta cumpărătorii să înțeleagă impactul alegerilor lor asupra Planetei, produsele din The Climate Store vor fi cumpărate folosind moneda echivalentă a carbonului (CO2e). Magazinul a alocat fiecărui client un buget săptămânal de 18,9 kg CO2e. Astfel, clienții vor trebui să aleagă cu atenție alimentele, evitând opțiunile cu amprente de carbon mai mari pentru a evita epuizarea bugetelor.

Prețul alimentelor pe baza impactului lor climatic arată diferența dintre alimentele pe bază de plante și alimentele de origine animală. Multe dintre alimentele pe care le consumăm contribuie în mare măsură la poluarea mediului. Deși multor oameni le-ar plăcea să facă diferența evitând astfel de alimente, nu este întotdeauna clar ce articole sunt mai dăunătoare pentru planetă.

Producția de alimente este responsabilă pentru aproximativ un sfert din emisiile mondiale de gaze cu efect de seră. Dacă clienții pot fi conștienți de alimentele care generează cel mai mult la carbon, ei pot lua decizii care vor ajuta la reducerea acestor emisii.

„Va fi interesant să vedem cum reacționează clienții la tranzacționarea cu moneda CO2e și să vedem dacă reușesc să rămână în limita bugetului săptămânal”, a declarat Thomas Sjöberg, manager de marketing pentru Felix.

Deschiderea magazinului Climate este doar o parte a planului de sustenabilitate pe termen lung al mărcii. Felix intenționează să implementeze caracteristici cuprinzătoare care îi vor ajuta pe clienții săi să facă alegeri informate atunci când fac cumpărături.

Începând din această toamna, marca va adăuga etichete la toate produsele sale, pentru a indica impactul acestora asupra mediului. Felix se așteaptă ca astfel de etichete să ajute clienții să reducă utilizarea produselor cu impact asupra mediului și să sporească aportul de produse pe bază de plante.