Înghețata a parcurs un drum lung de la apariția sa pe teritoriul Persiei antice, în urmă cu aproape 2500 de ani.

Acest desert înghețat este o delicatesă care încă surprinde imaginația oamenilor din întreaga lume, iar în unele cazuri acestă imaginație contribuie la crearea celor mai inovatoare arome.

 

Iată o listă a celor mai inedite versiuni de înghețată

 

  1. /cu conținut calori scăzut

Cele două ingrediente principale din înghețata tradițională sunt smântâna și zahărul, ceea ce presupune un număr mare de calorii. Dar, într-o lume din ce în ce mai preocupată de sănătate, necesitatea reinventării inghețatei devine tot mai pregnantă. Astfel cã, pentru consumatorii responsabili, brandurile au lansat inghețata cu conținut scăzut de calorii și chiar înghețata veganã, care are la bază lapte vegetal, cum ar fi cel de soia sau nucã de cocos.

 

  1. Arome noi

Ca răspuns la cerințele tot mai complexe ale pieței, producătorii lansează versiuni din ce în ce mai exotice ale inghețatei. De la aromele de sfeclã roșie, busuioc și ulei de măsline la versiunea de adulți cu aromă de Mojito, inghețata are parte de ingredinte tot mai îndrăznete și neobișnuite.

 

  1. Două arome în aceeasi cupă

Ați fost vreodată nevoiți să decideți între două arome de înghețată? În curând s-ar putea să nu mai fie nevoie să alegeți. Elizabeth Fenner, expert în dezvoltare alimentară se pregătește să lanseze înghețata cu „eliberare de aromă”.

Înfășurând o aromă de cireșe în bile mici de gelatină și amestecând-o în înghețată de vanilie (un proces numit microîncapsulare), Fenner a creat un produs care, la primul gust, pare a fi vanilie simplă. Dar, pe măsură ce căldura din gură descompune capsulele și eliberează aroma din interior, aceeași lingură de înghețată începe să aibă gust de cireșe.

 

  1. Înghețată fluorescentă

Studiourile creative Bompas and Parr au venit cu o idee  puțin bizară: înghețata care străluceste în intuneric.

Prin adăugarea unei proteine fluorescente găsită în meduze(care dă o strălucire verde sub lumina UV), designerii de la firma londoneză au reușit să creeze un produs inspirat de Halloween care se aprinde într-o cameră întunecată. Chiar și mai spectaculos, proteina trebuie să fie „activată” de căldură și mișcare fizică înainte ca aceasta să strălucească, ceea ce înseamnă că această înghețată se aprinde numai atunci când o lingi! Asemeni conceptului în sine, și prețul este unul pe măsură: 185 de dolari pe cupă.