Piața produselor ecologice este într-o continuă expansiune. Deși Australia deține cea mai mare suprafață de terenuri destinate agriculturii ecologice (36 de milioane de hectare), Statele Unite ale Americii reprezintă principala piață de desfacere a acestor produse. Iar sumele sunt amețitoare, din orice unghi le-am citi. Astfel, 2018 a reprezentat un nou record al vânzărilor de produse eco: 52.5 de miliarde de dolari. Cu 6.3% în plus față de 2017. Produsele alimentare le-au adus comercianților un total de 47.9 de miliarde de dolari, iar cele non-alimentare 4.6 miliarde.
O comparație a sumelor cheltuite în ultimii ani arată un trend accelerat ascendent. În 2009, americanii cumpărau produse ecologice în valoare de 23 de miliarde de dolari. În 2012, suma ajungea deja la 30.4 miliarde, pentru ca 2015 să însemne și depășirea barierei de 40 de miliarde de dolari: 42.561 miliarde. Procentual, cea mai importantă creștere a fost în 2013, când vânzările s-au situat cu 12.3% peste cele din anul precedent.
De unde vin toate aceste sume fabuloase? Una din explicații este reprezentată de strategiile construite de organizațiile guvernamentale de peste Ocean și care au fost repede adoptate atât de fermieri și de marii producători, cât și de marile lanțuri de magazine. Activismul în State a ajuns la un nivel foarte ridicat. În plus, generația “millennials” are o înțelegere mai aprofundată asupra necesității protejării mediului înconjurător.