Consumul conștient și interesul pentru natural și organic cresc de la an la an. Produsele noi, piețele noi și noile canale pentru produsele cosmetice au ajuns în creștere și aceasta se reflectă și în interesul mărcilor și companiilor convenționale de a dori să intre în sectorul atât de nișat.
În ciuda unui peisaj din ce în ce mai divers și competitiv, afectat în continuare de lipsa unei reglementări mai bune pentru a controla înșelăciunile din întreaga Uniune, sectorul natural și organic este încă depășit de convențional, în industria cosmetică în ansamblu.
Cu toate acestea, pentru ca fiecare consumator interesat să poată continua să aibă acces la o gamă largă și diversă de categorii de produse autentice, de la produse cosmetice decorative la creme de mână și șampoane, trebuie să existe o reglementare adecvată a ingredientelor. Pentru a garanta o paletă largă de materii prime naturale și organice , fără a fi nevoie de substitut (semi) sintetic, trebuie asigurată o reglemetare a calității produselor finite pe care le așteaptă consumatorii.
În 2020, Europa se poate alinia la valorile sectorului. Propunerile marilor actori din domeniu ar trebui să încurajeze dezvoltarea în continuare a economiei și a strategiilor pentru reducerea deșeurilor, încurajarea inovației ecologice și reducerea impactului asupra mediului. Sporirea bioeconomiei pentru a reduce dependența de combustibilii fosili, securizarea lanțurilor de aprovizionare organice și non-OMG pentru producători și un control mai bun al produsului natural și organic vor face ca piața cosmetică organică să devină mai puternică și mai interesantă pentru agricultorii care caută o nișă cu potențial.