Să fii eco-fermier nu este un lucru ușor. Trebuie să ai răbdare multă, pentru că este obligatorie perioada de conversie de la agricultura tradițională. Se întâmplă și ca producțiile să fie mai mici, astfel că este nevoie de motivație pentru a scoate produse Bio.
Aceste surse de motivație au fost împărțite în 5 mari categorii de specialiști:

  1. Economică – există o piață de nișă care aduce profit;
  2. Mediu înconjurător – dorința de a promova biodiversitatea sau de a salva solul;
  3. Valori sociale – dorința de a ajuta comunitatea;
  4. Presiunea socială – de la comunitate către antreprenor;
  5. Suportul social – dorința de a ajuta alți eco-fermieri.

Aceste categorii au fost și subiectul câtorva cercetări de piață printre fermierii care s-au apucat de agricultura ecologică. Media de vârstă a celor intervievați a fost de 50 de ani, iar media numărului de ani munciți în sistem ecologic a fost de 13 ani. S-au pus întrebări multe, s-au cules și mai multe răspunsuri, iar concluziile nu au întârziat să apară. Deci, ce îi motivează pe eco-fermieri?

Toate cele 5 motivații de mai sus au fost importante pentru fermieri, însă pe primul loc în top s-a situat suportul social, urmat de valorile sociale și de motivația economică. Referindu-se la impactul avut prin agricultura ecologică, fermierii au răspuns că au creat valoare adăugată pentru comunitate. Nu au pus preț foarte mare pe profiturile realizate.

Sursa: The Conversation